Comunicat de presă privind finalizarea proiectului „EduFit – Servicii integrate pentru copiii cu părinți plecați la muncă în străinătate din Regiunea Sud-Muntenia” – ID 139729
Fundația Didactica, împreună cu Asociația Forge Spirit – Construiește spiritul, au implementat, în perioada 30 iunie 2021 – 29 noiembrie 2023, proiectul „EduFit – Servicii integrate pentru copiii cu părinți plecați la muncă în străinatate din Regiunea Sud-Muntenia”, finanțat prin Programul Operațional Capital Uman (POCU), Axa prioritară 6 „Educație și competențe”, Componenta 1 – „Program pilot de stimulare a participării la educație a copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate - Regiuni mai puțin dezvoltate”.
Obiectivul general al proiectului a fost creșterea participării la educație pentru un număr de 275 de copii (preșcolari/elevi) cu părinți plecați în străinătate din Regiunea Sud-Muntenia, dintre care minimum 31 de etnie romă și minimum 50 din mediul rural prin asigurarea accesului la servicii integrate de sprijin educațional, servicii psiho-sociale și activități recreative și de socializare.
Rezultatele finale în urma implementării proiectului au fost:
- 310 preșcolari/elevi cu părinți plecați în străinătate din Regiunea Sud-Muntenia care au beneficiat de programe de educație pentru a crește șansele menținerii în sistemul formal de educație și de dezvoltare psiho-socială sănătoasă.
- 275 preșcolari/elevi cu părinți plecați în străinătate din Regiunea Sud-Muntenia care au beneficiat de un pachet integrat de servicii (masă, rechizite școlare sau materiale auxiliare).
- 98 elevi din învățământul gimnazial din Regiunea Sud-Muntenia au beneficiat de servicii integrate de consiliere vocațională.
- Un sistem inovator integrat mobil sub forma unui centru educațional multifuncțional mobil (Edu-Sport-Truck) de furnizare la firul ierbii a serviciilor de educație și dezvoltare personală direct în comunitățile din care provin copiii cu părinți plecați în străinătate.
- 161 de părinți/tutori/persoane care au în grijă copiii cu părinți plecați în străinătate care au beneficiat de activități integrate de educație parentală.
- O rețea partenerială creată la nivelul Regiunii Sud-Muntenia.
- O campanie integrată de informare și conștientizare în rândul părinților și tutorilor cu privire la aspectele legale și nu numai de avut în vedere în momentul în care au în grijă un copil ai cărui părinți sunt plecați în străinătate.
Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de 29 de luni, începând cu data de 30 iunie 2021, iar valoarea totală a contractului de finanțare a fost de 4.681.388,88 lei.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Cod SMIS 139729
Pentru informații suplimentare:
Andreea Ciortea
Manager proiect
Telefon: +40 733672188
E-mail: andreea.ciortea@eri.school
Website: www.edu-fit.ro
Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați:
Rolul școlii în susținerea elevilor cu părinți plecați la muncă în străinătate
Peste 73.000 de copii aveau părinții plecați în străinătate la finalul lunii septembrie 2022
- 1884 de copii (324 cu ambii părinți plecați, 1317 cu un singur părinte plecat, iar 243 provin din familii monoparentale în care părintele este plecat)
- 3074 de copii (343 cu ambii părinți plecați, 2217 cu un singur părinte plecat și 514 provin din familii monoparentale în care părintele este plecat).
Modificări la Legea pentru protecția copilului și în procesul de delegare temporară a autorității părintești.
Delegarea autorității părintești | Pasul 4: Evaluarea judecătorului și definitivarea procedurii
Delegarea autorității părintești | Pasul 3: Adresarea cererii către judecătorie
- Documente ale părintelui/părinților: copii ale actelor de identitate și de stare civilp (certificatul de căsătorie)
- Alte acte (dacă există): contractul de muncă sau permisul de muncă din care să reiasă unde va/vor pleca părintele/părinții și pentru ce perioadă;
- Documente de stare civilă ale copilului: copia certificatului de naștere/cărții de identitate și adeverința medicală privind starea de sănătate a acestuia
- Documente ale persoanei în grija căreia va rămâne copilui: copia actului de identitate, cazierul judiciar, dovada veniturilor (adeverință de salariat, talon de pensie etc), dovada spațiului de locuit, o adeverință medicală care să ateste dacă este clinic sănătos și o declarație pe propria răspunedere că are/nu are alți copii în întreținere
Delegarea autorității părintești | Pasul 2: Instrumentarea cazului de către Serviciul Public de Asistență Socială (SPAS
Delegarea autorității părintești | Primul pas: Notificarea Serviciului Public de Asistență Socială (SPAS)
- Pasul 1. Notifici intenţia de a pleca la muncă în străinătate și persoana pe care o desemnezi să aibă grijă de copilul tău către Serviciul Public de Asistenţă Socială (SPAS) din localitatea de domiciliu. Acesta este modelul de document pe care trebuie să-l completezi (CLICK AICI: Anexa 2 a Ordinului 219/2006).
- direct la sediul Primăriei de domiciliu
- prin e-mail, fax, scrisoare, poștă, curier etc. la SPAS din localitatea de domiciliu. (Call to action: pentru varianta pdf: CLICK aici pentru a afla datele de contact ale Serviciului Public de Asistență Socială din localitatea ta.
- Pentru varianta video: https://www.youtube.com/watch?v=C8gd9VUUKAw
- copie după actul de identitate al părintelui/părinţilor care pleacă în străinătate;
- copie după actul de identitate al persoanei în îngrijirea căreia rămâne/rămân copilul/copiii;
- copie după certificatul de naştere şi actul de identitate pentru copil/copii